Et slagteri kan arbejde sammen med andre professioner

04 October 2022
Anders Lundtang Hansen

editorial

Vi nyder stadig godt af, at der er slagtere, der går meget op i deres håndværk og søger for, at man kan få kvalitetskød med videre hos dem.

Det er imponerende, når man tænker på, at for det første bliver mange specialforretninger – specielt dem, der har med fødevarer at gøre – indlemmet i supermarkeder eller storcentre, fordi det er nemmere for folk at handle det samme sted, da man ikke har tid til at købe ind mange forskellige steder, som man havde tidligere, når konen gik hjemme og sørgede for det huslige.

Kvaliteten er så også dalet derved.

Men specielt er det godt gået, når man ser på, at det ikke er alt for moderne at spise kød og specielt ikke for meget af det.

Men det siger bare noget om, at danskerne stadig vil have kvalitetskød, om det er til grillen, aftensmaden eller en hyggemiddag.

slagteri

Dog kan et slagteri også nyde godt af at indgå samarbejde med andre, uden de mister deres uafhængighed, men hvor de så kan ramme flere kunder.

Således kommer det slagteri ud til flere

Et eksempel kunne være, at slagteriet slår sig sammen med et leveringsfirma, så kunderne stadig får deres gode kød, uden de behøver at skulle rejse efter det.

Slagteriet kan også starte et samarbejde med et event- eller carteringfirma, hvor slagteren kan levere dele af eller det meste af menuen, der skal serveres.

På den måde kan slagteren stå for det, som vedkommende er bedst til (sørge for godt kød), uden de skal bruge tid på at blive specialiseret i andet foretagende, da deres samarbejdspartnere kan klare den slags for en.

Det er jo en måde at fremtidssikre sig lidt på, så der er en nogenlunde chance for, at slagteriet også kan eksistere i fremtiden, ved at man ser på, hvordan man allerede nu kan ramme flere kunder.

More articles