Brug SEO-tekster til at reklamere for din virksomhed

18 April 2021
Mathias Nielsen

editorial

Måske har du hørt om SEO, men har ikke helt styr på, hvordan det fungerer? Undrer du dig over, hvorfor mange bruger så meget tid og energi på at lave gode SEO-tekster? Sådan er der vist mange, der har det. Du kan læse mere om det her i denne artikel.

SEO er en slags reklame

I gamle dage var reklamer sådan nogle håndgribelige ting, som plakater, flyers og TV spots. I dag er internettet udbredt, og der er derfor ingen grund til at investere en masse penge i reklameaviser, hvis folk alligevel sidder med snuden ned i deres telefon.

Du må derimod, som virksomhed, sørge for at være til stede online – dér, hvor kunderne er. Og hvor er det så lige præcist kunderne befinder sig på internettet? Jo, sagen er den, at langt de fleste af os bruger Google når vi skal finde information eller vi gerne vil shoppe. Og vi vælger næsten altid nogle af de allerførste links, der dukker op ud fra vores søgeord.

Derfor, hvis man som virksomhed gerne vil have opmærksomhed fra nye potentielle kunder, bør man sørge for at ligge øverst på Googles resultatliste, når folk søger på noget der har at gøre med det virksomheden udbyder.

Og det er her SEO kommer ind i billedet.

SEO står for search engine optimisation og oversættes på dansk til “søgemaskineoptimering”. Her handler det altså om at optimere indholdet på en hjemmeside til at matche søgemaskinens (Google’s) kriterier for, hvad en god hjemmeside er. Fordi hvis Google vurderer en hjemmeside til at være god og relevant for søgningen, så kommer den hjemmeside til at ligge blandt de allerøverste på resultatlisten. Og det betyder flere besøgende, som betyder flere kunder, som betyder bedre indtjening.

Så hvis du gerne vil lave SEO, så allier dig med nogen som har forstand på at skrive SEO tekster.

More articles